sunnuntai 3. tammikuuta 2010

Odotusten kuukausi

Vielä tämän kuun loppuun ja saa tietää tuleeko juuri meille tuosta pentueesta vauvaa vai ei. Jännittää kamalasti. Välillä olen jopa "unohtanut" asian. On vain minä ja nykyinen koirani, tuntuu hassulta ajatella siihen mäyräkoira kolmanneksi, mutta toisaalta siihen kuvaan olen enemmän tottunut. Olen myös viimeaikoina nähnyt unia, joissa esiintyy mäyräkoira. Aina vain karkeakarvainen. Edeltävä mäyräkoirani oli karkkkari ja välillä mietin olisiko karkkari sittenkin parempi kuin lyhytkarvainen? Mutta olen kyllä varma lyhyestä karvatyypistä, sillä se ei vaadi niin paljoa työtä näyttääkseen hyvältä.

Kun vuosi lopulta vaihtui tuntui huojentavalta, että epämääräinen tietämättömyys ja odotus lähenevät (toivottavasti) loppuaan. Jo tässä kuussa saan tietää tuleeko minun elämääni värittämään yksi karvakuono lisää. Vielä vähän aikaa sitten narttua ei oltu edes astutettu ja odotusaika tuntui mielettömän pitkältä, lähes loputtomalta.
Hyvässä lykyssä ei tarvitse odottaa enää kuin 3 kk ja se aika menee todella nopeasti, kun kaikkea muutakin on tässä päivien ohessa.

Niin tai näin, nyt on tammikuu ja ehkä odotukseni pian palkitaan.
Hyvää Uuttavuotta kaikille!

3 kommenttia:

  1. Kun oma odotus katkesi seinään, aloin kyseinalastamaan koko hankkeen. Nyt hetken tasaantumisen jälkeen olo on parempi ja uskon taas itseeni ja koiramaiseen tulevaisuuteen. Pentu on varauksessa toisesta kennelistä. Narttua ei ole vielä astutettu, mutta kyllä se oma mäykky sieltä tulee.

    VastaaPoista
  2. Kisu, kyllä se sieltä tulee. Uskon siihen! Takapakkeja tulee, mutta niistä selviydytään. Hyviä odotusaikoja teille.:)
    Saanko udella muuten mistä kennelistä olette pennun varanneet?

    VastaaPoista
  3. En halua näin "julkisesti" kertoa.

    VastaaPoista